Saturday, 5 July 2014

Ενδεικτικό μενού για πολυάσχολους γονείς

Το παρακάτω είναι το μενού που ακολουθούμε στην οικογένειά μας τους τελευταίους μήνες. Είχαμε ένα σταθερό και απλό μενού 5 ημερών (για Δευτέρα έως Παρασκευή), επειδή ο χρόνος είναι σε σπάνι. Οι βασικοί κανόνες είναι οι εξής:
  • Κάθε ημέρα μαγειρεύουμε ένα φαγητό της ομάδας Α. Αν υπάρχει αρκετό φαγητό για την επομένη, τότε γλυτώνουμε το μαγείρεμα μίας ημέρας, ή μαγειρεύουμε μικρότερη ποσότητα, ή μαγειρεύουμε κάτι διαφορετικό (σε μικρή ποσότητα). 
  • Πάντοτε υπάρχουν στο ψυγείο μας τα τρόφιμα Β1 και Β2. Μαγειρεύουμε τρόφιμα της ομάδας Β σε μεγάλες ποσότητες, ώστε να μην χρειάζεται να τα μαγειρεύουμε κάθε ημέρα.
  • Κάθε φορά που καθόμαστε να φάμε, το πιάτο μας περιέχει το φαγητό της ομάδας Α και τα φαγητά της ομάδας Β (και το ξαναγεμίζουμε όσες φορές θέλουμε μέχρι να χορτάσουμε).

Ομάδα Α (κάθε εργάσιμη ημέρα μαγειρεύουμε ένα φαγητό από τα παρακάτω Α1-Α5)
Α1. Σούπα με φασόλια, καρότα, πολύ σέλινο, ντομάτα (φασολάδα)
Α2. Ρεβύθια νερόβραστα (οι οδηγίες βρασμού υπάρχουν εδώ)
Α3. Φακές σούπα με καρότα και μυρωδικά (συνταγή εδώ)
Α4. Κόκκινα φασόλια σε πατατοσαλάτα με λαχανικά (συνταγή εδώ)
Α5. Ροζ φακές μαγειρεμένες σαν σάλτσα με μακαρόνια ολικής (συνταγή εδώ)

Για ποικιλία, επιλέγουμε και από τα ακόλουθα (κυρίως Σαββατοκύριακα)
Α6. Μαυρομάτικα στον ατμό ή βρασμένα (συνταγή εδώ)
Α7. Μαύρα φασόλια μαγειρεμένα σαν κιμάς (συνταγή εδώ)
Α8. Ροζ φακές σε πατάτες γιαχνί (συνταγή εδώ)
Α9. Γίγαντες κοκκινιστούς στο φούρνο
Α10. Φάβα

Ομάδα Β. Κάθε ημέρα υπάρχουν στο πιάτο/ψυγείο τα εξής, ένα από τα Β1, και ένα από τα Β2 (μαγειρεύουμε μεγάλη ποσότητα ώστε να έχουμε για 2-3 ημέρες):
Β1. καστανό ρύζι / κινόα / πατάτες στον ατμό
Β2. χόρτα ή πράσινη σαλάτα ή μπρόκολο

Ομάδα Γ. Για ποικιλία, μόνο όταν υπάρχει επιπλέον χρόνος και όρεξη για μαγείρεμα
Γ1. Μανιτάρια σωταρισμένα σε νερό
Γ2. Ντοματόσουπα με λαχανικά και [ζυμαρικά ή κινόα]
Γ3. Λευκή σούπα (με ζυμαρικά/λαχανικά - σβήνουμε με άγλυκο γάλα σόγιας)
Γ4. Μπροκολόσουπα
Γ5. Κους κούς με πολύ μαιντανό (χωρίς μαγείρεμα)
Γ6. Καροτόσουπα βελουτέ

Ομάδα Π (για πρωινό, σνακ, γεύμα, ή όποτε πεινάμε, σε όποια ποσότητα θέλουμε)
Π1. Φρούτα φρέσκα
Π2. Νιφάδες δημητριακών χωρίς επιπλέον ζάχαρη ή άλλες γλυκαντικές ουσίες, με γάλα σόγιας/αμυγδάλου
Π3. Μανιτάρια σωταρισμένα σε νερό με χόρτα.
Π4. Ο,τιδήποτε από τις ομάδες Α και Β που ήδη υπάρχει στο ψυγείο.
Π5. Ψωμί ολικής αλέσεως με λιναρόσπορο

Διαβάστε επίσης:
Εισαγωγή στερεών τροφών
http://veganmamagr.blogspot.gr/2013/10/blog-post_31.html

No comments:

Post a Comment

ShareThis